Cast en schrijvers Catwalk Club Foto Sam Tobiana

Catwalk Club

Vier mode-iconen en legendarische nachtclubs | theateravonden

De Catwalk Club, een nieuwe serie theatrale monologen over mode, nachtleven en identiteit, is dit najaar de avondprogrammering bij de tentoonstelling MAISON AMSTERDAM in De Nieuwe Kerk. John Leerdam en Paulette Smit van Stichting Julius Leeft! presenteren persoonlijke verhalen van vier mode iconen uit verschillende tijdperken: Fong Leng, Frank Govers, Marlies Dekkers en Daily Paper, gespeeld door onder andere Bo Bojoh, Vastert van Aardenne en Dewi Reijs. Dans: Junadry Leocaria. Met diverse thema’s en uitingen van identiteit, die je in de beslotenheid van een nachtclub veilig kon tonen, zonder geridiculiseerd of lastig gevallen te worden. Vandaar de setting van de voorstellingen in clubs die spraakmakend waren in die tijd: Richter, Paradiso, Roxy en Bitterzoet. De monologen zijn geschreven door respectievelijk Paulette Smit, Ger Beukenkamp, Gershwin Bonevacia en Ayden Carlo. De regie is in handen van John Leerdam.

** Arrangement: voorstelling en bezoek aan tentoonstelling Maison Amsterdam. Tickets zijn hier verkrijgbaar.

Speellijst Catwalk Club in De Nieuwe Kerk

Icoon: Fong Leng
Data: 7, 8 oktober 2021
Setting: Richter 70’s/80’s
Spel: Bo Bojoh

Icoon: Frank Govers
Data: 21, 22 november 2021 Frank Govers
Setting: Paradiso 60’s/70’s
Spel: Vastert van Aardenne, gastoptreden: Juan Wells

Icoon: Marlies Dekkers
Data: 16, 17 december 2021 Marlies Dekkers
Setting: RoXY 90’s
Spel: Dewi Reijs

Icoon: Daily Paper
Data: 23, 24 januari 2022
Setting: Bitterzoet ’10s

DJ Love Supreme
De voorstellingen geven prachtige en ontroerende verhalen. Na afloop  maar ook een dansvloer events die het publiek zullen inspireren om daarna het leven te vieren in De Nieuwe Kerk die op dat moment een dansvloer wordt met verschillende dj’s.

Gratis openbare readings
Voorafgaand aan de voorstellingen De Nieuwe Kerk komen er ook vier theatrale readings op historische Amsterdamse club-locaties van toen en nu. Met op zondag 14 november: reading van de voorstelling over Frak Govers. Info en reserveren.

De Catwalk Club is een vervolg op de succesvolle Suriname Monologen die in 2019 in De Nieuwe Kerk opgevoerd zijn en in het voorjaar van 2022 zullen gaan reizen door verschillende theaters in Nederland.

MAISON AMSTERDAM
Vanaf zaterdag 18 september 2021 is De Nieuwe Kerk ruim zes maanden ’s lands grootste modehuis: MAISON AMSTERDAM. De stad, de mode, de vrijheid. De tentoonstelling presenteert ruim 150 creaties, historische en hedendaagse, die verhalen over Amsterdam als modestad met een geheel eigen signatuur. MAISON AMSTERDAM gaat op zoek naar het Amsterdamse in het modebeeld van deze vrijzinnige en creatieve stad, de stad waar alles kan. Het is de eerste grote modetentoonstelling met de stad Amsterdam als kern. Een initiatief van De Nieuwe Kerk en het Amsterdam Museum. Over de tentoonstelling