©Sam Tobiana

Reading: Catwalk Club over Frank Govers

Kom naar de reading van de Catwalk Club over Frank Govers! Het is de enige openbare repetitie van de voorstelling over deze mode-icoon. Met:

• acteur Vastert van Ardenne
  • interview met schrijver Ger Beukenkamp
  • regisseur John Leerdam

Locatie: Amsterdam Museum (niet in De Nieuwe Kerk!)

Toegang: gratis, u dient wel vooraf een ticket te reserveren op de website van het Amsterdam Museum. Klik hier voor meer info & tickets.

De Catwalk Club is een nieuwe serie theatrale monologen over mode, nachtleven en identiteit – is de avondprogrammering van de tentoonstelling MAISON AMSTERDAM, De stad, de mode, de vrijheid in De Nieuwe Kerk, in samenwerking met het Amsterdam Museum.

John Leerdam en Paulette Smit van Stichting Julius Leeft! presenteren hierin de persoonlijke verhalen van vier legendarische mode iconen uit verschillende perioden: Fong Leng, Frank Govers, Marlies Dekkers en Abderrahmane Trabsini van Daily Paper. Met diverse thema’s en uitingen van identiteit als rode draad, die je in de beslotenheid van een nachtclub veilig kon tonen, zonder geridiculiseerd of lastig gevallen te worden. Vandaar de setting van de voorstellingen in clubs die spraakmakend waren in die tijd: Richter, Paradiso, Roxy en Bitterzoet.

Voorafgaand aan de clubmonologen in De Nieuwe Kerk vinden er ook vier readings plaats van de teksten in het Amsterdam Museum. Op zondag 14 november is het de beurt aan het verhaal van Frank Govers.

Deze bijeenkomst is een Testen voor Toegang-event. U dient te beschikken over een coronatoegangsbewijs. Een coronatoegangsbewijs bestaat uit een volledige coronavaccinatie, herstelbewijs of testbewijs. Op www.testenvoortoegang.org vindt u alle informatie. Het coronatoegangsbewijs dient u in de CoronaCheck-app te kunnen tonen. In verband met uw en onze veiligheid kunnen wij u om legitimatie vragen; vergeet deze niet mee te nemen. Als u geen (geldig) coronatoegangsbewijs aan de deur kunt tonen, krijgt u geen toegang tot dit evenement, en wordt het aankoopbedrag van het ticket niet gerestitueerd.