Laatste week Flagship World Press Photo Exhibition 2021

In de laatste weken nodigden De Nieuwe Kerk Amsterdam en de World Press Photo Foundation verschillende invloedrijke Nederlanders uit om mondiale thema’s als persvrijheid, LHBTI+-rechten en de klimaatcrisis onder de aandacht te brengen via de winnende beelden van de tentoonstelling waaronder Z.K.H. Prins Constantijn, beschermheer van World Press Photo; Lucien Spee de Castillo Ruiz, directeur Stichting Pride Amsterdam; en Marjan Minnesma, directeur van Urgenda.

Zie het volledige bericht hier voor hun reflecties op deze belangrijke thema’s.

De tentoonstelling van 2021 werd gekenmerkt door een voorzichtige start bij de eerste opening in juni, met een duidelijke verbetering van het aantal bezoekers in de afgelopen weken.

Gezamenlijk zien World Press Photo Foundation en Stichting de Nieuwe Kerk Amsterdam uit naar een verdere samenwerking de komende jaren voor de organisatie van de volgende World Press Photo Flagship Exhibitions in de Nieuwe Kerk in Amsterdam.

De Flagship Exhibition 2021 is nog geopend tot en met zondag 29 augustus.

Met een honderdtal tentoonstellingen in 45 landen en rond de 4 miljoen bezoekers is World Press Photo één van de populairste fotografie-evenementen ter wereld. De World Press Photo-tentoonstelling, voor het eerst georganiseerd in 1955, was van 1982 tot en met 1999 ook al jaarlijks in De Nieuwe Kerk te zien. De World Press Photo Exhibition 2021 is t/m 29 augustus te zien in De Nieuwe Kerk Amsterdam. Tickets zijn hier online verkrijgbaar.

De Nieuwe Kerk Amsterdam ontvangt bijdragen van founder BankGiro Loterij. De World Press Photo Foundation ontvangt steun van haar global partner de Nationale Postcode Loterij en haar partners PWC en Aegon.