© Janiek Dam

Beeldmateriaal: World Press Photo 2020 open in De Nieuwe Kerk vanaf 1 juni

Op 1 juni aanstaande zal De Nieuwe Kerk Amsterdam heropenen met de nieuwe tentoonstelling World Press Photo Exhibition 2020. De opbouw is in volle gang. Het ontwerp is aangepast om aan een uitgebreide lijst coronamaatregelen te kunnen voldoen zodat bezoekers een rustige, veilige 1-op-1 ervaring met de winnende foto’s beleven. Zo kunnen bezoekers door middel van een speciale eenrichtings-looproute, gemarkeerde kijkvakken en een ‘passeerstraat’ optimaal 1,5 meter afstand houden van elkaar. Om zo min mogelijk contact met medewerkers te hebben, en het bezoek goed te kunnen reguleren, zijn tickets uitsluitend online in timeslots verkrijgbaar. Voorts is de audiotour beschikbaar via een speciale app en er komen diverse zuilen met desinfectiemiddelen. Kijk hier voor de volledige lijst met maatregelen.

Vanaf maandag 1 juni tot en met zondag 29 november is het publiek welkom in een bijzondere 1,5 meter-tentoonstelling met ruim 150 bekroonde beelden uit de internationale persfotografiewedstrijd.

Onderstaande beelden zijn vrij te gebruiken bij artikelen over de tentoonstelling.
Bijschrift: World Press Photo Exhibition 2020 in De Nieuwe Kerk Amsterdam, Janiek Dam.

Foto Janiek Dam. Download hier in hoge resolutie

Bijschrift onderstaande campagnebeelden: Poster World Press Photo Exhibition 2020 in De Nieuwe Kerk Amsterdam