King: SuperStock/Getty Images Ontwerp design: Studio Ron van Roon

Martin Luther King in derde theateravond De Nieuwe Kerk op 15 januari

Op maandag 15 januari, Martin Luther King Day in de Verenigde Staten, vindt in De Nieuwe Kerk Amsterdam de derde theatrale monoloog uit het drieluik over Gandhi, King en Mandela plaats. Onder regie van John Leerdam brengen acteurs Gershwin Bonevacia en Frank Sheppard een indrukwekkende theateravond over de belangrijke momenten uit het meeslepende leven en de turbulente tijd van Martin Luther King.

Gershwin Bonevacia

Een jongeman van in de twintig verdiept zich in het verleden van King en komt langs bekende en minder bekende passages in diens leven. Hij gaat helemaal op in de verhalen, gaat zich steeds meer met Martin Luther King vereenzelvigen. Hij wordt bijgestaan door de oude King, die hem zijn originele teksten laat horen. Dat doet hij soms liefdevol, soms bestraffend. Een terugkerende vraag daarbij is: heeft de strijd die King voerde nu nog iets te betekenen?

Frank Sheppard

Maandag 15 januari 2018 | Aanvang 20 uur, deur open 19 uur | Duur: 1 uur.

Tickets voorstelling + tentoonstelling We Have a Dream € 17,50 per persoon.  De tentoonstelling is vooraf en na afloop te bezichtigen. Info en tickets.

Extra voorstelling met Nelson Mandela op 17 januari
Wegens succes is de theateravond over Nelson Mandela (op 16 december 2017) nogmaals te zien op woensdag 17 januari. Info en tickets.

Goede Voornemens Week: 14 t-m 18 januari
Traditioneel is januari de maand om goede voornemens in gang te zetten. Stoppen met slechte gewoontes, of juist beginnen met iets goeds. We nemen het ons allemaal wel eens voor en we doen dat vooral rond de jaarwisseling. Maar de meeste goede voornemens sneuvelen nog in januari. Om dat te veranderen én om aandacht te vragen voor voornemens die de wereld kunnen verbeteren, organiseert De Nieuwe Kerk Amsterdam de eerste Goede Voornemens Week van 14 tot en met 18 januari 2018. Met onder andere theateravonden, familieateliers, workshops ontstressen en Red je goede voornemen, en afsluitend het Changemakers Debat met Neelie Kroes, Feike Sijbesma en Willemijn Verloop.