De Nieuwe Kerk Amsterdam roept derde week januari uit tot Goede Voornemens Week

theater | debat | workshops

Traditioneel is januari de maand van de goede voornemens. Stoppen met slechte gewoontes, juist beginnen met iets goeds. We nemen het ons allemaal voor, en we doen dat vooral rond de jaarwisseling. De meeste goede voornemens sneuvelen al voor eind januari. Om dat nu eens te veranderen én om aandacht te vragen voor voornemens die de wereld kunnen verbeteren, organiseert De Nieuwe Kerk Amsterdam de eerste Goede Voornemens Week, van 14 tot en met 18 januari 2018. Met onder andere workshops ontstressen, twee unieke theateravonden over Martin Luther King en Nelson Mandela en het afsluitende Changemakers Debat met Neelie Kroes, Feike Sijbesma en Willemijn Verloop. Info en tickets

Zondag 14 januari
Top of flop?
Hoe je ervoor zorgt dat je goede voornemen kans van slagen heeft met je eigen ‘gouden’ munt. Creatieve workshops voor jong en oud.

Maandag 15 januari
Theater: Martin Luther King.
Theatrale monoloog met onder andere Gershwin Bonevacia en Frank Sheppard. Regie door John Leerdam, tekst van Paulette Smit.

Dinsdag 16 januari
Ontstress!
Zittend op een fatboy in een kapel krijgen bezoekers van een professionele coach tips en tricks voor duurzaam ontstressen.

Woensdag 17 januari
Wat is je belangrijkste voornemen? In dialoog vinden bezoekers uit wat hun belangrijkste voornemen is en wat hen belemmert om deze na te leven. Wat verlangt u van de toekomst? En wie kan u daarbij tot voorbeeld zijn?

Woensdag 17 januari
Extra voorstelling theatrale monoloog Nelson Mandela. Onder regie van John Leerdam brengt Ayrton Kirchner deze indrukwekkende theateravond over Nelson Mandela.

Donderdag 18 januari
Groot Changemakers Debat. Bekende changemakers gaan met elkaar en met het publiek in discussie. Hoe kan leiderschap in duurzaamheid de wereld verbeteren? Met onder andere Neelie Kroes, Feike Sijbesma en Willemijn Verloop.

Aanleiding

De Goede Voornemens Week is ingegeven doorWe Have a Dream, de tentoonstelling over drie wereldberoemde personen die grote invloed hadden op de geschiedenis van de twintigste eeuw: Mahatma Gandhi, Martin Luther King en Nelson Mandela. Gewone mensen die uitgroeiden tot leiders van grote bewegingen tegen rassendiscriminatie en sociale ongelijkheid. Het publiek stapt in hun wereld, met het onrecht en de hoop, de grote historische momenten en hun persoonlijke weg daarnaartoe. De bezoeker ervaart van dichtbij hoe persoonlijke idealen de wereld kunnen veranderen. Wat waren de kantelmomenten in de levens van deze drie? Hoe maakten zij het verschil en waarom inspireren zij nu nog steeds? En: wie zijn de wereldverbeteraars van nu? Een tentoonstelling met een schat aan beeld en geluid en van ieder één persoonlijk, iconisch voorwerp. Te zien tot en met 4 februari 2018.