©Sam Tobiana

Juliana-busje van start

De Nieuwe Kerk Amsterdam presenteert dit najaar een grote tentoonstelling over Juliana. De voorbereidingen zijn in volle gang. De eeuw van Juliana, een koningin en haar idealen wordt een biografie over een geliefde koningin. De leidraad is de roerige twintigste eeuw, haar persoon en haar idealen. Naast talloze bruiklenen – waarvan honderden afkomstig zijn uit de Koninklijke Verzamelingen – staan verhalen en herinneringen aan Juliana centraal.

De tour van de bus zit er alweer op! We hebben ontzettend veel mooie en bijzondere verhalen verzameld. Ben je niet in de gelegenheid geweest om langs te komen? Dan kan je alsnog jouw verhaal delen via oproep@nieuwekerk.nl. Zie ook deze pagina voor meer informatie.

ROUTE

Donderdag 12 mei
Katwijk (12 – 13 uur), Nolenstraat 2, Katwijks Museum
Leiden (13.30 – 14.30 uur), Minerva & Academiegebouw
Den Haag (15.15 – 16.15 uur), Paleis Noordeinde

Vrijdag 13 mei
Valkenburg (13 uur), restaurant prinses Juliana
Heerlen, Nederlands Mijnmuseum (15 uur)

Maandag 16 mei
Noord Holland, Julianadorp, Den Helder
Friesland, Leeuwarden

Dinsdag 17 mei
– Groningen, RUG Academiegebouw, Groninger archieven
– Drenthe, Westerbork
– Zwolle

Woensdag 18 mei
– Flevoland

Donderdag 19 mei
– Utrecht, Baarn
Gelderland, Apeldoorn

Vrijdag 20 mei
– Zeeland, locatie volgt

Maandag 23 mei
– Brabant, locatie volgt

Busje straks onverhoopt gemist? Dan is het alsnog mogelijk om verhalen te delen via oproep@nieuwekerk.nl. Meer informatie is te vinden op onze deze pagina.