Dalai Lama bezoekt Nederland

DALAI LAMA NAAR NEDERLAND. Dit najaar, van 14 t/m 17 september, brengt de Dalai Lama een bezoek aan Nederland. Op 15 september doet hij Amsterdam aan voor een bijzondere dialoog, georganiseerd door De Nieuwe Kerk aan de Dam. De Dalai Lama zal in gesprek gaan met onder andere wetenschappers en jongeren over het thema Compassie en Techniek. Het is de openingsceremonie van de tentoonstelling Het leven van Boeddha, de weg naar nu. De opening en de dialoog is een besloten evenement.
Info over de tentoonstelling

Op zondag 16 en maandag 17 september geeft de Dalai Lama in Ahoy Rotterdam twee openbare lezingen. Op 16 en 17 september geeft hij in Rotterdam Ahoy twee openbare lezingen. De eerste wordt ingeleid met een gesprek tussen de Dalai Lama en Richard Gere, acteur en voorzitter van International Campaign for Tibet (ICT). Dit in het kader van het dertigjarig jubileum van ICT.
Info over het bezoek

Het bezoek van de Dalai Lama aan Nederland staat in het teken van mededogen en waarom juist mededogen essentieel is in deze onrustige tijd. De Dalai Lama: ‘Het ontwikkelen van mededogen en begrip voor anderen, brengt datgene wat we allemaal zoeken: rust en geluk.’ De Dalai Lama komt naar Nederland op uitnodiging van De Nieuwe Kerk Amsterdam en Stichting Bezoek Dalai Lama.

Dalai Lama Photo Olivier Adam