Changemakers Debat in Nieuwe Kerk met Neelie Kroes, Feike Sijbesma, Willemijn Verloop en Astrid Elburg

Op donderdag 18 januari 2018 organiseert De Nieuwe Kerk Amsterdam het eerste Changemakers Debat. Onder andere Neelie Kroes, oud-Eurocommissaris Mededinging en Digitale agenda, Feike Sijbesma, CEO DSM, Willemijn Verloop, directeur Social Enterprise NL & Social Impact Ventures en Astrid Elburg, Consulting, Coaching & Connecting Elburg Consultancy, gaan met elkaar en het publiek in gesprek over wat leiderschap in duurzaamheid en het verbeteren van de wereld voor hen behelst.

Veel doelstellingen om als economie, bedrijf en samenleving duurzaam te functioneren vragen een fundamenteel andere aanpak, een systeemverandering op allerlei vlakken. Changemakers zijn nodig, die zich inzetten om – samen met anderen – de oplossingen voor grote wereldvraagstukken aan te dragen. Zoals voldoende voedsel voor negen miljard mensen in 2050, gezondheid en toegang tot gezondheidszorg voor iedereen, schone energie, gelijkheid, schoonmaken van de oceanen en hergebruik van grondstoffen en materialen, enkele van de duurzame ontwikkelingsdoelen (SDGs) uit de 2030 Agenda voor Duurzame Ontwikkeling die in 2015 door 193 landen werd ondertekend.

v.l.n.r. Neelie Kroes, oud-Eurocommissaris Mededinging en Digitale agenda, Feike Sijbesma, CEO DSM, Willemijn Verloop, directeur Social Enterprise NL & Social Impact Ventures en Astrid Elburg, Consulting, Coaching & Connecting Elburg Consultancy

Vanuit persoonlijke kantelpunten, de passie en de kracht die hen drijven om de wereld beter achter te laten voor toekomstige generaties en de tegenslagen die ze hebben geïncasseerd, gaan de sprekers in op vragen als: Hoe kun je er voor zorgen dat het tegengaan van bijvoorbeeld klimaatverandering niet blijft bij goede voornemens? Welke rol speelt het bedrijfsleven in het duurzamer maken van onze maatschappij? En welke dilemma’s kom je tegen in de transitie naar die duurzame samenleving?

Datum: donderdag 18 januari 2018
Tijd: 16-17 uur
Locatie: De Nieuwe Kerk Amsterdam
Moderator: Lennart Booij
Toegang + tentoonstelling: €16, Museumkaart gratis

S.v.p. aanmelden via het onderstaande formulier. Entreeticket kunt u hier aanschaffen.

Het Changemakers Debat is de afsluiting van de Goede Voornemens Week, die De Nieuwe Kerk Amsterdam van 14 tot en met 18 januari 2018 organiseert bij de tentoonstelling We Have a Dream. Gandhi, King, Mandela, die te zien is tot en met 4 februari 2018.