Bezoek De eeuw van Juliana

15 oktober 2022 t/m 10 april 2023 | dagelijks 10-17 uur

In een spectaculaire paleissetting reizen we naar de koninklijke wereld van Juliana en leren we haar kennen aan de hand van honderden bijzondere objecten. Van persoonlijke bezittingen uit haar jeugd, beeldende kunst, historische documenten van betekenis en unieke (niet eerder vertoonde) fotografie tot bekende avondjaponnen, bijzondere filmfragmenten, koninklijk servies en meer.

Koop nu je tickets online of in De Nieuwe Kerk aan de kassa.

Volwassenen€ 19,50
Jongeren (12 t/m 17 jaar), studenten, CJP en Stadspas€ 7,50
Museumkaart€ 2,50*
Kinderen (t/m 11 jaar), Vriendenloterij VIP-kaart, I amsterdam City Card, ICOM, VriendenGratis
Groepen (v/a 10 personen)€ 15,50
* Voor de Juliana-tentoonstelling geldt op alle tickets een restauratietoeslag van € 2,50 geldt. Wij leggen het uit op deze pagina.

Adres: Dam te Amsterdam

Telefoonnummer: 020-6268168

Mail:  shop@nieuwekerk.nl

Openingstijden: Maandag t/m zondag van 10:00 tot 17:00 uur

Ook te zien in de Nieuwe Kerk

Een metershoge filminstallatie over de veelbewogen geschiedenis van de kerk. Vanaf de stichting begin vijftiende eeuw, naar de verwoestende brand in 1645 en de zeventiende-eeuwse wederopbouw met alle fenomenale interieurstukken. Van de Tachtigjarige Oorlog, langs de Beeldenstorm, de intocht van Napoleon in Amsterdam naar de Oranjes en hun inhuldigingen en de traan van Máxima.

Panorama Nieuwe Kerk wordt mogelijk gemaakt door de deelnemers van de VriendenLoterij en is blijvend te zien in de kerk. Gratis toegankelijk op vertoon van geldig entreebewijs voor de tentoonstelling.