Marilyn Monroe, Hollywood, 1953. Photo Alfred Eisenstaedt /The LIFE Picture, Collection /Getty images

Walk Like Marilyn!

Walk Like Marilyn! op 24 november

Foto Janiek Dam
Tribute artist Memory Monroe – Foto Janiek Dam

Dé Catwalk Battle van het jaar! 13 kandidaten strijden om de titel Beste Marlyn Monroe Lookalike en € 500 shoptegoed bij TopVintage.nl!

Er zijn 13 deelnemers. De professionele jury beoordeelt de performances niet alleen op gelijkenis, maar ook op uitstraling, presentatie en gesproken woord. Walk Like Marilyn! komt tot stand in samenwerking met TopVintage.nl. De presentatie en een spetterend optreden is in handen van tribute artiest Memory Monroe.

Aanmelden
Deelnemers kunnen zich uiterlijk vrijdag 11 november 2016 aanmelden via walklikemarilyn@nieuwekerk.nl  onder vermelding van mailadres, naam, telefoonnummer en minimaal twee lookalike-foto’s.
Binnen een week hoor je of je een startplaats hebt bemachtigd en ontvang je een briefing voor het event. Er zal (foto)pers bij aanwezig zijn.

Als model, actrice, zangeres, echtgenote en ondernemer beschikte Marilyn Monroe over een groot arsenaal aan looks en stijlen. Van de ingetogen zwarte coltrui met geblokte broek tot de opwaaiende ivoorkleurige jurk die zij droeg in The Seven Year Itch. Van haar favoriete mohair sweaters en Pucci blouses tot haar outfit van nachtclubzangeres in Bus Stop. Allemaal iconische stijlkleding, die ook nu nog tot de verbeelding spreekt.

Het publiek kan Walk Like Marilyn! bijwonen op zitplaatsen langs de catwalk in De Nieuwe Kerk, op vertoon van een toegangskaart voor de tentoonstelling 90 jaar Marilyn. Aanvang donderdag 24 november om 15 uur.

Programma Walk Like Marilyn! voor deelnemers

11 uur
Alle deelnemers aanwezig in ’t Nieuwe Kafé op de Dam. Start repetities.

14.30 uur
Opstellen op trottoir voor groepsfoto

15.00
Start Walk like Marilyn, vanaf ’t Nieuwe Kafé via de Dam, over de rode loper naar De Nieuwe Kerk, waar de jury zit. De presentatie is in handen van tribute artist Memory Monroe. Het is een parcours met enkele speciale elementen, die je kunt gebruiken om je act te verrijken. Uiteindelijk kom je voor de jury uit en spreek je je favoriete quote van Marilyn uit in de microfoon.

16.00
Start juryberaad

16.15 uur
Uitslag

Klik hier voor het wedstrijd reglement.

Tribute artiest Memory Monroe
Top lookalike en tribute artiest Memory Monroe zal niet alleen de middag presenteren maar zij zal ook een aantal optredens verzorgen. Omdat zij al 10 jaar wereldwijd als Marilyn Monroe wordt geboekt is zij een ware deskundige. De Nieuwe Kerk heeft haar in die hoedanigheid ook gevraagd om een deel van de audiotour in te spreken en een lezing te verzorgen. Zie voor meer informatie haar website www.memorymonroe.com en/of ons Bookazine.