Voorleesmiddag met Erica Terpstra, kinderboekenweek 2018

MIDDAG VOOR KIDS met o.a. speurtocht en Erica Terpstra leest voor! Gratis voor kinderen t/m 11 jaar. Op woensdag 3 en zaterdag 6 oktober om 14 uur – in het kader van de Kinderboekenweek – leest Erica Terpstra voor uit haar eerste kinderboek, Een knipoog van de Boeddha. Het boek schreef zij ter gelegenheid van de huidige tentoonstelling in De Nieuwe Kerk, Het leven van Boeddha, de weg naar nu. Tijdens de twee voorleesmiddagen is er gelegenheid om het boek te laten signeren door Erica Terpstra zelf. Ook is er meditatiebegeleiding voor kinderen – door professionele trainers van het Centrum voor Mindfulness – in de speciaal voor de tentoonstelling ingerichte meditatieruimte én kunnen zij de speurtocht in de tentoonstelling volgen.

Erica Terpstra schreef, op de voor haar zo typerende vrolijke en enthousiaste wijze, over Onno en Wendy, twee Nederlandse kinderen, die op zoek gaan naar het levensverhaal van de Boeddha. Het grote avontuur begint als Onno een Boeddhabeeldje vraagt een wens te vervullen. Als in een ware betovering gaan de kinderen plots eeuwen terug in de tijd en belanden in India. Daar beleven zij allerlei magische avonturen en komen oog in oog te staan met het prinsje Siddhartha, dat later de Boeddha zal worden.

Op 6 oktober, tijdens de Kinderboekenweek, leest Erica voor uit haar eigen boek in De Nieuwe Kerk.

Gratis toegang met een geldig entreebewijs voor de tentoonstelling (gratis voor kinderen t/m 11 jaar).

AANMELDEN: