Verhalen uit Indonesië: Ayu Utami, Lala Bohang en Ellen Deckwitz

Verhalen uit Indonesië

Speciaal tijdens De Grote Indonesië-tentoonstelling worden vijf boeiende avondopenstellingen georganiseerd, Verhalen uit Indonesië. Bekende Nederlandse schrijvers gaan dan met elkaar in gesprek over de geschiedenis van Indonesië. De Nieuwe Kerk creëert die avond een bijzondere theatrale setting waarin literaire grootheden samenkomen en vertellen. Ook de tentoonstelling is die avond geopend en te bezoeken.

Voor deze laatste editie van Verhalen uit Indonesië hebben wij niemand minder dan de Indonesische schrijfster Ayu Utami uitgenodigd als spreker. Samen met Lala Bohang en Ellen Deckwitz als moderator zullen zei verschillende onderwerpen aansnijden over het Indonesië van nu.

Ayu Utami is een Indonesische auteur en journalist, geboren op 21 november 1968. Ze kreeg erkenning voor haar werk in de literatuur, met name voor haar roman “Saman,” die in 1998 werd gepubliceerd. “Saman” staat bekend om zijn gedurfde en prikkelende verkenning van seksualiteit, politiek en religie in de Indonesische samenleving.

Lala Bohang is een Indonesische illustrator, schrijver en kunstenaar. Haar illustraties verkennen vaak thema’s als zelfontdekking, feminisme en persoonlijke groei. Samen met Lara Nuberg bracht ze het boek ‘In haar voetsporen’ uit, opzoek naar de geschiedenis van hun voormoeders en datgene wat hen bindt.

Ellen Deckwitz is een Nederlandse dichter, schrijver en columnist, geboren op 20 oktober 1982 in Deventer, Nederland. Ze heeft Nederlandse taal en cultuur gestudeerd aan de Rijksuniversiteit Groningen en behaalde een master in redacteur/editor. Deckwitz staat bekend om haar poëzie, proza en essays.

Toegang is gratis op vertoon van een geldig entreebewijs voor De Grote Indonesië-tentoonstelling. Boek je ticket hier

• Locatie: Middenschip in De Nieuwe Kerk
  • Deuren open: 19.00 uur (exclusieve avondopenstelling tentoonstelling tot 21.30 uur)
  • Start programma: 20.00 uur