Verhalen uit Indonesië: Chairun Nissa, Alexander Reeuwijk en Lara Nuberg

Speciaal tijdens De Grote Indonesië-tentoonstelling worden vijf boeiende avondopenstellingen georganiseerd, Verhalen uit Indonesië. Bekende schrijvers gaan dan met elkaar in gesprek over de geschiedenis van Indonesië. De Nieuwe Kerk creëert die avond een bijzondere theatrale setting waarin literaire grootheden samenkomen en vertellen. Ook de tentoonstelling is die avond geopend en te bezoeken.

Verhalen uit Indonesië: Indonesië, de natuur en klimaatverandering

Deze avond staat in het teken van de natuur en het klimaat van het hedendaagse Indonesië. Wat is het perspectief van de mensen op klimaatverandering en hoe verschilt dat tussen de verschillende gemeenschappen in het land? Speciaal voor deze avond wordt de documentaire ‘Semesta’ (Engels: Islands of Faith) van Chairun Nissa vertoond, gevolgd door een toelichting van haarzelf, waarin ze vragen beantwoordt van Lara Nuberg. Verder zal Lara Nuberg in gesprek gaan met Alexander Reeuwijk en Hans Beukeboom.

Chairun Nissa is een filmregisseur uit Indonesië en afgestudeerd aan de afdeling Regie van het Jakarta Institute of the Arts. Lara Nuberg schrijft, spreekt en maakt audioverhalen over (koloniale) geschiedenis, identiteit en herinneringscultuur. Met de Indonesische schrijfster Lala Bohang, schreef zij het boek In haar Voetsporen (Rose Stories, 2020). Alexander Reeuwijk is een vaste recensent bij Vroege Vogels en de schrijver van ‘Reizen tussen de lijnen’, een boek over de Wallace-lijn die door Indonesië loopt. Hans Beukeboom is senior advisor bij het WWF en expert op het gebied van Indonesië.

Boek je ticket hier of via de button. Tickets zijn inclusief een bezoek aan de tentoonstelling. Selecteer ticketdatum 14 februari.

• Locatie: Middenschip in De Nieuwe Kerk
  • Deuren open: 19.00 uur (exclusieve avondopenstelling tentoonstelling tot 22.30 uur)
  • Start programma: 20.00 uur
  • Verwachte eindtijd: 22.15 uur