©

Verhalen uit Indonesië: Esther Captain, Jan Brokken, Hans Goedkoop en Ellen Deckwitz

Verhalen uit Indonesië
Tweede Wereldoorlog, Japanse bezetting en de Indonesische onafhankelijkheidsstrijd

Speciaal tijdens De Grote Indonesië-tentoonstelling worden vijf boeiende avondopenstellingen georganiseerd, Verhalen uit Indonesië. Bekende Nederlandse schrijvers gaan dan met elkaar in gesprek over de geschiedenis van Indonesië. De Nieuwe Kerk creëert die avond een bijzondere theatrale setting waarin literaire grootheden samenkomen en vertellen. Ook de tentoonstelling is die avond geopend en te bezoeken.

Op woensdag 13 december gaan schrijvers Esther Captain en Jan Brokken met elkaar in gesprek, onder leiding van presentator en historicus Hans Goedkoop, over de geschiedenis van Indonesië. Speciale aandacht gaat uit naar de Tweede Wereldoorlog, de Japanse bezetting en de Indonesische onafhankelijkheidsoorlog. Op deze bijzondere avond verzorgt Ellen Deckwitz een kort intermezzo als toegift.

Toegang is gratis op vertoon van een geldig entreebewijs voor De Grote Indonesië-tentoonstelling. Boek je ticket hier

• Locatie: Middenschip in De Nieuwe Kerk
  • 19.00 uur gaan de deuren van De Nieuwe Kerk open en is de tentoonstelling vrij te bezoeken. Het programma begint om 20.00 uur
  • T’ Nieuwe Kafe is de hele avond open