©

Kinderboek “Stamppot met Sambal”: voorleesvoorstelling voor kids door Monique Boon

Stap op zondag 24 maart met jouw kind (vanaf 4 jaar) in de wereld van het kinderboek “Stamppot met Sambal” een uitgave van Stichting Tong Tong. Tijdens een interactieve voorleesvoorstelling door de auteur Monique Boon komen de illustraties van Jeroen Krul tot leven en waan je je even bij een Indische oma thuis.

“Stamppot met Sambal” vertelt het verhaal van Milo, die zijn Indische oma, Oma Mientje, bezoekt. Hij wordt verwelkomd door de heerlijke geur van verse kroepoek en begint zijn ontdekkingsreis door haar huis. Elke kamer zit vol bijzondere dingen: een schilderij van een vuurspuwende berg, vliegende gekleurde draken en zelfs een witte kroket. Ondanks dat sommige dingen spannend en ongewoon zijn, horen ze allemaal bij Oma Mientje – en dus ook bij Milo.

Het boek neemt lezers mee op kleurrijke avonturen vol Indische gewoontes, gebruiken en taal, waardoor het heerlijke gevoel van ‘bij een Indische oma thuis zijn’ tastbaar wordt voor de volgende generaties. Luister naar de verhalen voorgelezen door de auteur zelf, Monique Boon. Terwijl jouw kind geniet van de boekbespreking, kan jij rondlopen in de tentoonstelling of je blijft natuurlijk zelf ook luisteren.

Er zijn twee sessies van elk één uur beschikbaar, met maximaal twee groepen van 20 kinderen per sessie.

• Locatie: Eggertzaal in De Nieuwe Kerk
  • Deuren open: 10.45 & 13.15 uur
  • Start programma: 11.00 & 13:30 uur
  • Verwachte eindtijd: 12.30 & 15.00 uur

Wil jij absoluut met jouw kind bij deze boekbespreking zijn? Inschrijven is verplicht: dit kan via een mail naar online@nieuwekerk.nl tot uiterlijk 22 maart.

Vooraf of achteraf bekijken jullie samen de tentoonstelling. Kinderen zijn gratis tot 11 jaar, ouders betalen de prijs voor een tentoonstellingsentree ticket. Tickets koop je online of aan de deur.