©

Multatuli dialogen: theatrale leesvoorstelling met o.a. Reggie Baay & Thom Hoffman

Op 31 maart brengen we een bijzondere theatrale leesvoorstelling van De Multatuli Dialogen naar De Nieuwe Kerk. Laat je meeslepen door het veelzijdige leven van de vlammende schrijver Multatuli, met onder andere Paulette Smit, Reggie Baay, Thom Hoffman en meer.

Ervaar het leven van Multatuli, de klokkenluider, in een boeiende theatrale leesvoorstelling, geschreven door Ger Beukenkamp en geregisseerd door Mette Bouhuijs. De levensloop van Eduard Douwes Dekker, beter bekend als Multatuli, was ronduit spectaculair. Van zijn geniale literaire talent tot zijn strijd tegen slavernij, feminisme en antikoloniaal sentiment, het botste voortdurend met persoonlijke demonen en maatschappelijke uitdagingen. Ontdek het leven van Multatuli in een unieke theatrale vorm. Ger Beukenkamp heeft het leven van Multatuli op meeslepende wijze in scènes en dialogen gegoten, van zijn jeugd tot aan zijn laatste dagen. Twaalf acteurs brengen alle facetten van Multatuli’s leven tot leven, van zijn meest intieme momenten met echtgenote Tine tot zijn publieke confrontaties met gouverneur generaal Duymaer van Twist.

• Locatie: Middenschip in De Nieuwe Kerk
  • Start programma: 20:00 uur
  • Verwachte eindtijd: 22:30 uur

Toegang is gratis op vertoon van een geldig entreebewijs voor De Grote Indonesië-tentoonstelling met ticketdatum voor de dag van het evenement  31 maart. Bestel je ticket hier