Maluku Manise (Mooi Molukken) met o.a. Rocky Tuhuteru, Frida Souhuwat-Tomasoa en John Wattilete

Op 25 april 1950 werd op de Molukken de Vrije Republiek der Zuid-Molukken uitgeroepen. Deze proclamatie leidde tot een gewapend conflict tussen Molukkers en troepen van de nieuwe Indonesische presidente Soekarno. Uiteindelijk zijn de Molukken in handen gevallen van het Indonesische bewind en voeren de Molukkers tot op de dag van vandaag strijd om hun vrije republiek.

In dit bijzonder avondprogramma in De Nieuwe Kerk spreekt Rocky Tuhuteru met vooraanstaande Molukse politieke leiders: Frida Souhuwat-Tomasoa en de Molukse president in ballingschap John Wattilete. Over de RMS-strijd, de grote en kleine acties, de Molukse identiteit en de toekomst van de Molukse gemeenschap. Dit gesprek wordt afgewisseld met muziek van Jazz-zangeres Jessica Manuputty onder begeleiding van Ruben Croes.

Boek je ticket hier of via de button. Tickets zijn inclusief een bezoek aan de tentoonstelling. Selecteer ticketdatum 19 januari.

• Locatie: Middenschip in De Nieuwe Kerk
  • Deuren open: 19.00 uur (exclusieve avondopenstelling tentoonstelling tot 22.30 uur)
  • Start programma: 20.00 uur
  • Verwachte eindtijd: 21.30 uur