Lezing: Marion Bloem – De impact van het verleden op het heden

Marion Bloem houdt in De Nieuwe Kerk een lezing over trauma’s van de eerste generatie Indische Nederlanders ten tijde van de Japanse bezetting en erna. Marion Bloem vertelt tijdens deze lezing hoe deze trauma’s worden doorgegeven aan hun kinderen en kleinkinderen.

Marion Bloem is schrijver, filmmaker en beeldend kunstenaar. Haar ouders, afkomstig uit de voormalige kolonie Nederlands-Indië, waren na de Indonesische onafhankelijkheid naar Nederland gevlucht. In 1983 brak zij door met haar romandebuut Geen Gewoon Indisch meisje en de documentaire Het land van mijn ouders. Bloem ontving voor haar werk verscheidene awards en werk van haar hand is verschenen in het Japans, Duits, Engels en Indonesisch. Marion Bloem won vorig jaar de Constantijn Huygens-prijs.

Boek je ticket hier of via de button. Tickets zijn inclusief een bezoek aan de tentoonstelling. Selecteer ticketdatum 9 maart.

• Locatie: Eggertzaal in De Nieuwe Kerk
  • Deuren open: 14.45 uur