©

“Oost Indisch Doof, of de alledaagsheid van uitbuiting”: lezing door Koert van der Horst

Maandag 1 april (Paasmaandag) is de laatste dag van de 10-daagse en van de Indonesië tentoonstelling. Dit is jouw laatste kans om de tentoonstelling te bezoeken. Combineer jouw bezoek met een lezing door Koert van der Horst.

Lezing Koert van der Horst – “Oost Indisch Doof, of de alledaagsheid van uitbuiting”

In de laatste uren van de tentoonstelling kan je komen luisteren naar de boeiende lezing door Koert van der Horst over “De Indische Doofpot”. Ontdek de alledaagsheid van uitbuiting in Oost-Indië eind 19e eeuw.

Koert van der Horst, oud-conservator handschriften verbonden aan de Universiteit Utrecht, zal spreken over de Nederlandse overheersing, slavernij, het cultuurstelsel en de uitbuiting van contractarbeiders in Oost-Indië. Neem deel aan deze lezing en krijg inzicht in de verantwoordelijkheid van Nederlanders voor deze vormen van uitbuiting.

Mis deze laatste kans niet om meer te leren over een cruciale periode in de geschiedenis van Nederlands-Indië en de blijvende impact ervan op de samenleving. Kom naar De Nieuwe Kerk en laat je inspireren door Koert van der Horst’s kritische en verhelderende betoog.

• Locatie: Eggertzaal in De Nieuwe Kerk
  • Start programma: 15:00 uur
  • Deuren open: 14:45 uur
  • Verwachte eindtijd: 16:00 uur

Toegang is gratis op vertoon van een geldig entreebewijs voor De Grote Indonesië-tentoonstelling met ticketdatum 1 april 2024.