Lezing: Indonesië van alle kanten

Lezing Indonesië van alle kanten i.s.m. Vrije Academie

Bijna tachtig jaar nadat Soekarno de Republiek Indonesië uitriep, werd De Grote Indonesië-tentoonstelling geopend in De Nieuwe Kerk in Amsterdam. Deze lezing, verzorgd door conservator Marlies Kleiterp, hoofd tentoonstellingen bij De Nieuwe Kerk, werpt licht op de geschiedenis van het grootste eilandenrijk ter wereld en haar bewoners. De tentoonstelling zelf is een ode aan de culturele diversiteit die het land rijk is, met aandacht voor verschillende perspectieven en pijnpunten.

Rijke culturele geschiedenis

Ruim 300 objecten worden in de tentoonstelling gepresenteerd, variërend van sculpturen en historische documenten tot maskers, wajangpoppen, sieraden, schilderkunst en fotografie. Betreed de kleurrijke en veelzijdige wereld van Indonesië en geef je bezoek aan deze tentoonstelling de achtergrond die het verdient met deze boeiende lezing. Ontdek de geschiedenis, kunst en cultuur van Indonesië en haar bewoners.

• Locatie: Eggertzaal in De Nieuwe Kerk
  • Deuren open: 10.45 uur
  • Start programma: 11.00 uur
  • Verwachte eindtijd: 12.00 uur

Ticketverkoop voor deze lezing via de website van de Vrije Academie.

Let op: tickets voor de lezing zijn exclusief tentoonstellingsbezoek. Klik hier voor tentoonstellingstickets.

Marlies Kleiterp