Koninginneconcert Prinses Beatrix – Orgel

De Nieuwe Kerk Amsterdam is een koninklijke kerk. Alle officiële koninklijke ceremonies vinden bij ons plaats.
Van de inhuldiging van Willem I in 1814 tot de laatste inhuldiging van koning Willem-Alexander in 2013.
Ook koninklijke huwelijken, zoals het sprookjesachtige huwelijk van koning Willem-Alexander en koningin Maxima in 2002, worden bij ons voltrokken.

Ter ere van de koninklijke kerk en de verjaardagen van onze vroegere, huidige en toekomstige koninginnen presenteert De Nieuwe Kerk de Koninginneconcerten reeks.

Op de verjaardagen van onze koninginnen bespelen de organisten Henk Verhoef en Bernard Winsemius de orgels. Elke keer bedenken zij een uniek programma op het hoofdorgel – het grootste historische orgel van Nederland – en/of het kleinere transeptorgel.

Hieronder zie je het programma van het Prinses Beatrix concert.  Kom je luisteren?

Het programma