Jubileumlezing van Stichting Johan Ferrier Fonds

Op zondag 15 september 2019 organiseren De Nieuwe Kerk en het Johan Ferrier Fonds de Jubileumlezing van het Johan Ferrier Fonds, in aanloop naar De Grote Suriname-tentoonstelling later dit jaar. De lezing wordt gehouden door Cynthia McLeod en er is een voorproefje van de Suriname Monoloog over Johan Ferrier in productie van John Leerdam. De middag begint om 14.30 uur.

• Datum: zondag 15 september 2019
  • Tijd: 14.30 uur; einde: 18 uur
  • Locatie: De Nieuwe Kerk Amsterdam
  • Kosten: €10
  • Tickets: koop hier online tickets. Tijdens de lezing is er geen tentoonstelling te zien.

Programma:

14.30 uur: deuren open en ontvangst
15.00 uur: welkomstwoord
15.15 uur: jubileumlezing door Cynthia McLeod
16.00 uur: preview Suriname Monoloog: Johan Ferrier
16.15 uur: afsluitende borrel

Het Johan Ferrier Fonds ondersteunt kleinschalige projecten in Suriname op het gebied van onderwijs en cultuur. Kansrijke initiatieven met duurzame impact, waarbij eigenheid, creativiteit en kennisoverdracht centraal staan. Projecten voor zowel jongeren als ouderen, in steden en in de binnenlanden van Suriname, komen in aanmerking. Zo steunde het JFF o.a. een voorleesproject in Marowijne, de muziekschool in Paramaribo, een permanente expositie met geschiedenis van Marrons in Drietabbetje, vertelkunst voor jongeren Mi Mato en een multifunctionele zonne-energieschool in Langatabi. Het fonds is vernoemd naar Johan Ferrier, laatste gouverneur en eerste president van Suriname.  Lees meer op www.johanferrierfonds.nl.