Grote Amsterdam Quiz 28 augustus

Ons Amsterdam, De Nieuwe Kerk Amsterdam en Het Parool organiseren dit jaar voor de tweede keer de Grote Amsterdam Quiz! De grote finale zal op zaterdag 28 augustus 2021 plaatsvinden in De Nieuwe Kerk. De uiteindelijke winnaar van de grote finale mag zich Amsterdamkenner van het Jaar noemen en wint een reischeque ter waarde van € 1500, mogelijk gemaakt door SRC Reizen!

Was jij één van de winnaars van de digitale voorronde op 3 april?
Dan ontvang je van ons een e-mail met daarin een unieke link om tickets te bestellen voor de grote finale.

Hoe werkt het?
De quiz bestaat uit 40 vragen die de hele geschiedenis van de stad beslaan, van de oudste vondsten in de bouwput van de Noord-Zuidlijn tot huldiging van Ajax op het Museumplein. De vragen zijn verrassend en divers, ze zijn makkelijk en moeilijk, ze bestrijken de hele stad van Ransdorp tot Ruigoord, van IJburg tot de Gaasperplas.

Deelnamekosten voor de grote finale zijn € 7,50. Tickets zijn nu hier verkrijgbaar!

• Datum: zaterdag 28 augustus 2021
  • Tijd: 14 – 16 uur
  • Locatie: De Nieuwe Kerk
  • Aantal vragen: 40
  • Deelname: € 7,50 per persoon
  • Tickets: hier verkrijgbaar

Nieuws! Nieuwe sponsor Grote Amsterdam Quiz

Audiotour: ontdek de Dam!
De kans is groot dat u deze plek al vrij goed kent. Maar is het vanzelfsprekend dat de Dam eruitziet zoals hij eruitziet? Tijdens de tour hoort u veel over de ontwikkeling van het plein, maar ook over zijn bebouwing door de eeuwen heen, de betrokken architecten en de actuele uitdagingen.

De tour duurt ca. 2 uur en is hier te beluisteren. Bewoners en bezoekers van de stad maken opnieuw kennis met de schoonheid van het oude centrum. Veel plezier!