Selling a Colonial War: documentaire en Q&A met regisseur In-Soo Radstake

Tijdens dag 4 van onze 10-daagse viering in De Nieuwe Kerk hebben wij van 20.00 – 22.30 uur een Asian docu night! We vertonen de veelgeprezen documentaire Selling a Colonial War.

In ‘Indië Verloren – Selling a Colonial War’ onthult regisseur In-Soo Radstake hoe de Nederlandse overheid decennialang het frame van een gerechtvaardigde oorlog in Indonesië in stand hield door middel van propaganda. De documentaire belicht de ingrijpende gevolgen van dit beleid en hoe deze geschiedenis het debat tot op de dag van vandaag beïnvloedt. Filmmaker In-Soo Radstake gaat uitgebreid in gesprek met experts, en uniek beeldmateriaal vertelt een ander verhaal. Deze documentaire biedt inzichten die verder reiken dan de gestelde kaders van de koloniale geschiedenis en werpt een nieuw licht op een beladen periode. Neem een kijkje in deze indrukwekkende documentaire. Regisseur In-Soo Radstake zal aanwezig zijn voor een boeiende Q&A-sessie na de vertoning.

• Locatie: Middenschip in De Nieuwe Kerk
  • Start programma: 20.00 uur
  • Verwachte eindtijd: 22.30 uur

Geniet van de tentoonstelling, ‘tune’ daarna in voor de documentaire en sluit af met de Q&A met In-Soo Radstake. Een memorabele avond als het gaat om geschiedenis.

Toegang is gratis op vertoon van een geldig entreebewijs voor De Grote Indonesië-tentoonstelling met ticketdatum 26 maart 2024.