©Wim Ruigrok

De Grote Amsterdam Quiz 2021 (digitale voorronde)

Doe mee met de eerste voorronde van de Grote Amsterdam Quiz op zaterdag 3 april!

Advertentie GAQ

Ons Amsterdam, De Nieuwe Kerk Amsterdam en Het Parool organiseren dit jaar voor de tweede keer de Grote Amsterdam Quiz! Deze zal op zaterdag 3 april om 16 uur beginnen met de eerste, digitale voorronde.

De spelers met de hoogste scores kunnen deelnemen aan de grote finale op zaterdag 28 augustus 2021 in De Nieuwe Kerk. De uiteindelijke winnaar van de grote finale mag zich Amsterdamkenner van het Jaar noemen en wint een reischeque ter waarde van € 1500, mogelijk gemaakt door SRC Reizen.

Hoe werkt het?
De digitale voorronde van de quiz op zaterdag 3 april wordt live gehouden via Zoom vanuit De Nieuwe Kerk.  De quiz bestaat uit 40 vragen die de hele geschiedenis van de stad beslaan, van de oudste vondsten in de bouwput van de Noord-Zuidlijn tot huldiging van Ajax op het Museumplein. De vragen zijn verrassend en divers, ze zijn makkelijk en moeilijk, ze bestrijken de hele stad van Ransdorp tot Ruigoord, van IJburg tot de Gaasp. De Grote Amsterdam Quiz wordt georganiseerd in het kader van History & Royalty. 600 jaar geschiedenis van De Nieuwe Kerk.

Deelnamekosten voor de digitale voorronde zijn € 4,50. Tickets zijn helaas niet meer verkrijgbaar.

• Datum: zaterdag 3 april 2021
  • Tijd: 16 uur
  • Duur: 60 minuten
  • Locatie: online (Zoom)
  • Aantal vragen: 40
  • Deelname: € 4,50 pp. (tickets helaas niet meer verkrijgbaar)

Met behulp van een speciale aanmeldlink krijg je toegang tot de digitale voorronde van de Grote Amsterdam Quiz. Deze ontvang je uiterlijk per mail op zaterdag 3 april om 14 uur.

NB: voor de finale van De Grote Amsterdam Quiz gelden ook deelnamekosten.