De contractarbeiders van Deli: lezing door Reggie Baay

De slavernij is net officieel afgeschaft, maar in de provincie Oost-Sumatra ontstaat een nieuwe vorm van verregaande uitbuiting en geweld. Koloniaal geleide plantages rekruteren op grote schaal zogeheten contractarbeiders. Als regelrechte slavernij, werd het systeem van contractarbeid in Deli ook veroordeeld op het internationale podium door de Volkenbond (de voorloper van de Verenigde Naties). Niettemin bleef de Nederlandse overheid dit wrede systeem hardnekkig verdedigen en bleef het voortbestaan tot zelfs de jaren veertig van de 20e eeuw.

Over deze nog te weinig vertelde geschiedenis spreekt Reggie Baay op 16 maart in de Nieuwe Kerk. Het is een primeur: het is de eerste lezing over zijn nieuwe boek, vergezeld van bijzonder beeldmateriaal. Kom jij luisteren?

Boek je ticket hier of via de button. Tickets zijn inclusief een bezoek aan de tentoonstelling. Selecteer ticketdatum 16 maart. **

· Locatie: De Nieuwe Kerk

· Start programma: 16.30 uur