Sfeerconcerten tijdens feestdagen bij kaarslicht in De Nieuwe Kerk

Unieke concerten op het grootste historische orgel van Nederland

De Nieuwe Kerk Amsterdam organiseert rond de feestdagen twee bijzondere concerten op het grootste historische orgel van Nederland. Op eerste kerstdag gaan alle kaarsen aan en spelen organisten Bernard Winsemius en Henk Verhoef muziek van bekende componisten als Bach en Vivaldi. Op 1 januari, Nieuwjaarsdag, is er voor muziekliefhebbers een concert met gratis glühwein. De genoemde organisten luiden samen met het Amsterdam Wind Quintet dan het nieuwe jaar in met stukken van Bach, Händel en anderen. Op beide dagen is De Grote Suriname-tentoonstelling niet geopend voor het publiek.

Stoomcursus Surinaamse muziek
In het kader van De Grote Suriname-tentoonstelling organiseert De Nieuwe Kerk talloze activiteiten. Van theatrale monologen en diverse lezingen tot creatieve familieateliers en muzikale evenementen. Op zondag 15 december wordt er een stoomcursus Surinaamse muziek gegeven door Diederik Samwel, auteur van onder meer Sranan Gowtu. Iconen uit de Surinaamse muziek. Met muzikale begeleiding van zanger Edgar Burgos, bekend van de band Trafassi. Samwel zal onder meer toelichten waarom de Surinaamse dansmuziek kaseko het best bewaarde geheim is van de internationale muziekgeschiedenis.

Programma en entreetickets
15 dec 2019, 14 uur stoomcursus Gratis deelname op vertoon entreebewijs tentoonstelling
25 dec 2019, 15 uur orgelconcert € 12,50 (voltarief); € 10 (stadspas)
1 jan 2020, 15 uur orgelconcert € 15 (voltarief); € 10 (stadspas)