De Nieuwe Kerk Amsterdam ontvangt aangevraagde bijdrage ministerie OCW van Mondriaan Fonds

Met bijdrage BankGiro Loterij kunnen coronaverliezen grotendeels worden gedekt

De Nieuwe Kerk Amsterdam ontving afgelopen week het goede nieuws dat de aanvraag voor een bijdrage uit de steunregelingen van het ministerie van OCW is gehonoreerd door het Mondriaan Fonds. Het gaat om een bedrag van € 975.000. Het museum heeft daarnaast een bedrag van € 732.000 ontvangen van de BankGiro Loterij, bestaande uit de structurele bijdrage en de opbrengst van geoormerkt werven. Deze bedragen kunnen een aanzienlijk deel van de verliezen dekken, die De Nieuwe Kerk Amsterdam heeft opgelopen door de langdurige sluitingen als gevolg van de coronamaatregelen van de overheid. Ook is het geld nodig om toekomstige tentoonstellingsprojecten te kunnen voorfinancieren.

Annabelle Birnie, directeur De Nieuwe Kerk Amsterdam: ‘We zijn ontzettend blij dat we deze bijdragen toegekend hebben gekregen van onze maatschappelijke partners. Dat sterkt ons vertrouwen in de toekomst, waarin we inzetten op inspirerende, vernieuwende en maatschappelijk relevante tentoonstellingsprojecten’.