Boeddha by night: avondopenstellingen in De Nieuwe Kerk

Unieke laatste kans Boeddha-tentoonstelling op 31 januari, 1 en 2 februari

De Nieuwe Kerk verwacht een bezoekersaantal van 80.000 te halen met de tentoonstelling Het leven van Boeddha. Wegens groot succes, en omdat de tentoonstelling niet verlengd kan worden, gaat De Nieuwe Kerk ook in de avonduren open tijdens de laatste dagen van de Boeddha-tentoonstelling. Op donderdag 31 januari, vrijdag 1 en zaterdag 2 februari is de kerk van 10 tot 20 uur geopend. Zondag 3 februari is de allerlaatste dag van de tentoonstelling, geopend van 10 tot 17 uur. Tienduizenden bezoekers hebben de afgelopen maanden al genoten van de indrukwekkende verzameling millennia-oude objecten en de werken van wereldberoemde hedendaagse kunstenaars als Ai Weiwei en Yoko Ono. Samen vertellen ze het levensverhaal van de Boeddha.

Hoogtepunt was de officiƫle opening van de tentoonstelling door Zijne Heiligheid de Dalai Lama. Maar succesvol waren ook de tientallen meditaties onder begeleiding van het Centrum voor Mindfulness, de voorleesmiddagen met Erica Terpstra tijdens de Kinderboekenweek, de Tibetaanse opera met Namgyal Lhamo, de vele orgelconcerten, de familieateliers voor het hele gezin, diverse lezingen en unieke languit-concerten.

Laatste kans!

Het is de laatste kans om deze uitzonderlijke tentoonstelling te zien en dat kan in combinatie met de veelbesproken begeleide meditaties op dinsdag tot en met zondag, een lezing over legendevorming (19 januari), een rondleiding door kunstverzamelaar Ger Eenens (26 januari), een familieatelier (27 januari, 3 februari) en een lezing van kunsthistoricus Sjoerd de Vries over het boeddhisme (2 februari). En het is tevens de laatste kans om Boeddha-items te kopen in de Museumshop.

Kijk voor meer informatie op nieuwekerk.nl/agenda