Best of Modern Asian Cinema

Persbericht
18 januari 2024

Best of Modern Asian Cinema, exclusief in De Nieuwe Kerk
Zeven must-see films tijdens film-vierdaagse, donderdag 1 tot en met zondag 4 februari

Deze winter wordt de historische kerk aan de Dam omgetoverd tot filmtheater. De Grote Indonesië-tentoonstelling vormt het indrukwekkende decor van het mini-filmfestival Best of Modern Asian Cinema. Zeven Aziatische films schitteren vier dagen lang op het witte doek. Een unieke kans voor Nederlandse filmliefhebbers om kennis te maken met de spraakmakende diversiteit van Aziatische cinematografie. Van de met een Oscar en Golden Globe bekroonde Parasite (2019) tot de gloednieuwe Studio Ghibli productie, The Boy and the Heron (2023). Vanaf donderdag 1 t/m zondag 4 februari.

Bekroonde en langverwachte films
Het filmprogramma trapt donderdagavond 1 februari af met Sweet Dreams (2023). Op vrijdag 2 februari spelen The Boy and The Heron (2023) en de Indonesische western Marlina the Murderer in Four Acts (2017). Op zaterdag 3 februari staan op het programma Chungking Express, een Chinese film uit 1994, en Chak De! India (2007), een maatschappelijk kritische film uit Bollywood. Op zondag 4 februari draait eerst de Japanse dramafilm Shoplifters (2018), daarna schittert de bekroonde thriller Parasite (2019) op het doek.

Modern Asian Cinema Nights is een samenwerking tussen De Nieuwe Kerk, CinemAsia, Outdoor Cinema en Bora Bora Producties. Samen presenteren zij een uniek evenement dat niet alleen de zintuigen prikkelt, maar ook een uitnodiging is om verder te duiken in het genre Asian Cinema.

Programma en kaartverkoop

De eerste film die wordt vertoond, Sweet Dreams, wordt geïntroduceerd door acteurs Lisa Zweerman (1995) en Florian Myjer (1992), winnaar van een Gouden Kalf voor zijn rol in deze film. De overige films worden geïntroduceerd door de samenstellers van het programma.

Kijk voor tickets (EUR 17,50), tijden (wisselend) en meer informatie op onze website.

Noot voor redactie, niet voor publicatie
Download de poster hier (lowres) of hier (highres).

Contact De Nieuwe Kerk Amsterdam
Afdeling Pers & Marketingcommunicatie