Doe mee met de allereerste Grote Amsterdam Quiz!

Word jij De Amsterdamkenner van het jaar?

Driehonderd deelnemers bewijzen hun kennis van en liefde voor de geschiedenis van de Amsterdam op zaterdag 13 juli.

Hoe werkt het? Er zijn zo’n 70 vragen over de hele geschiedenis van de stad. Van de oudste vondsten in de bouwput van de Noord-Zuidlijn tot de laatste successen van Ajax in de Champions League. De vragen zijn verrassend en divers, ze zijn makkelijk en moeilijk, ze bestrijken de hele stad, van Ransdorp tot Gein, van IJburg tot Ruigoord. Ze gebruiken beeld en geluid en bieden altijd een onverwachte blik op de stadsgeschiedenis.

De quiz is speels en spannend, maar ook serieus: er zijn mooie prijzen te winnen en de winnaar wordt De Amsterdamkenner van het Jaar.

• Datum: zaterdag 13 juli
  • Tijd: 12 uur; einde: 16 uur
  • Locatie: De Nieuwe Kerk Amsterdam
  • Kosten: €3,50 plus een toegangskaart voor de Nieuwe Kerk (gratis met een Museumkaart of BGL VIP kaart, €9,00 voor niet-kaarthouders).
  • Tickets: koop hier online tickets.

Let op: online tickets only, er zijn maar 300 plaatsen beschikbaar!