De Grote Amsterdam Quiz

Op zaterdag 29 oktober vindt bij ons De Grote Amsterdam Quiz plaats. Deze bijzondere quiz bestaat uit 50 vragen die de hele geschiedenis van de stad Amsterdam beslaan, van de oudste vondsten in de bouwput van de Noord-Zuidlijn tot de huldiging van Ajax op het Museumplein.

Kom jij ook je kennis testen? Koop hier je ticket.

De Grote Amsterdam Quiz in de De Nieuwe Kerk wordt live uitgezonden op AT5 en gepresenteerd door Simone Weimans (presentatrice) en Koen Kleijn (hoofdredacteur Ons Amsterdam). De prijsuitreiking is in handen van burgemeester Femke Halsema. De winnaar van De Grote Amsterdam Quiz mag zich ‘Amsterdamkenner van het Jaar 2022’ noemen én wint een reischeque ter waarde van € 1500, mogelijk gemaakt door SRC Reizen.

De Grote Amsterdam Quiz

Opnames
Graag attenderen wij u erop dat de finale van De Grote Amsterdam Quiz in De Nieuwe Kerk live wordt uitgezonden op AT5. Met de aankoop van een ticket voor de quiz geeft u toestemming voor het feit dat u in beeld kan komen.

Deelname
Deelname aan de Quiz gebeurt op individuele basis, niet in teamverband.

Tijden
Graag verzoeken wij u om uiterlijk 18.15 uur uw plek in te nemen in De Nieuwe Kerk. De televisie-uitzending start namelijk om stipt 19 uur. De quiz eindigt om 21 uur en de uitslag wordt bekendgemaakt door Burgemeester Halsema om 21.30 uur.

Bezoekt u de tentoonstelling? Speciaal voor u gaan de deuren open om 16.15 uur. Het is niet mogelijk om de tentoonstelling na afloop van de quiz te bezoeken. Wel is het mogelijk om na het tentoonstellingsbezoek de kerk te verlaten en weer terug te komen (met hetzelfde ticket) voor de aanvang van de quiz.