®-Anuar-Patjane-Floriuk---Whale-Whisperers

Al 80.000 bezoekers voor World Press Photo 16

Laatste kans, tot en met 10 juli! Vanaf de opening op 16 april hebben al 80.000 bezoekers de World Press Photo 16 tentoonstelling in de Nieuwe Kerk bezocht, een record sinds de expositie van de jaarlijkse internationale persfotowedstrijd weer in De Nieuwe Kerk te zien is. Nieuw dit jaar zijn, onder andere, virtual reality-presentaties en Streets of the World, het fotoproject van fotograaf Jeroen Swolfs, die in zeven jaar bijna alle landen van de wereld bezocht om het dagelijks leven vast te leggen. World Press Photo 16 is nog tot en met zondag 10 juli 2016 te zien.

Uniek programma World Press Photo 16 – Avond

De Nieuwe Kerk is op dinsdag 5 juli ook ’s avonds geopend. Bezoekers krijgen die avond tussen 18.30 en 21.30 uur de unieke mogelijkheid de tentoonstelling te bezoeken met rondleidingen van winnende fotograaf Paul Hansen (Zweden). Ook Jeroen Swolfs (Nederland) van project Streets of the World dat tegelijk met de World Press Photo expositie wordt gepresenteerd, zal aanwezig zijn. De opbrengst van de avond komt geheel ten goede aan de regionale masterclass die Stichting World Press Photo organiseert in Oost-Afrika ter ondersteuning van nieuw fotografisch talent in de regio. Tickets €10 (in voorverkoop, niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen) en €12,50 (aan de deur). Tickets zijn inclusief een rondleiding van een World Press Photo-afgevaardigde of een bekroonde World Press Photo-fotograaf.

Paul Hansen