Mandela: Paul Weinberg, Anzenberger Ontwerp design: Studio Ron van Roon

Theatervoorstelling Nelson Mandela

Op zaterdag 16 december staat Nelson Mandela centraal in een indrukwekkende voorstelling in De Nieuwe Kerk. Acteur Ayrton Kirchner, zangers en musici brengen de aangrijpende ‘reis’ van Mandela tot leven. De bijzondere combinatie van beeld en muziek levert u gegarandeerd kippenvel op.

Mandela: Walter Dhladhla / Staf / Getty Images, 1995

Die dag is de jaarlijkse Dag van de Verzoening in Zuid-Afrika. Het hele land staat dan stil bij de afschaffing van de apartheid. Deze nationale feestdag staat in het teken van verzoening met als doel het bevorderen van de nationale eenheid van het cultureel, taalkundig en raciaal verdeelde Zuid-Afrika. Aanleiding voor De Nieuwe Kerk en Stichting Julius Leeft! het levensverhaal van Mandela op tekst en muziek te brengen.

Cast
Mandela: Ayrton Kirchner* | zang: Tarif Heljanan, Anna Makaloy en Janine La Rose | muziek: Harto Soemodihardjo | tekst: Pieter Hilhorst en Kiza Magendane | regie: John Leerdam.

Zaterdag 16 december 2017 | aanvang 20 uur, deur open 19 uur.
Tickets voorstelling + tentoonstelling: €17,50 per persoon per avond, tickets hier verkrijgbaar. De tentoonstelling is vooraf en na afloop te bezichtigen. Duur voorstelling: ongeveer 1 uur.

Foto Isabeau van Vliet

*Ayrton Kirchner (1989)
Na zijn studie (ITS DNA en propedeuse Acteursopleiding HKU) speelt Ayrton als acteur diverse rollen in theaterstukken en tv series, waaronder Je Suis en Moordvrouw. Daarnaast is hij trainingsacteur, docent bij theaterhuis DOX en regisseur bij Prison Escape.