25 november: Onafhankelijkheidsdag Suriname in De Nieuwe Kerk

Onafhankelijkheidssjaal voor iedere vijftigste bezoeker op maandag 25 november aan De Grote Suriname-tentoonstelling!

25 november is de Surinaamse Onafhankelijkheidsdag. Die avond (voorstelling reeds uitverkocht), en op dinsdagavond 26 november, organiseren De Nieuwe Kerk Amsterdam en Stichting Julius Leeft! theatrale voorstellingen over drie politieke kopstukken in de aanloop naar de Surinaamse onafhankelijkheid: Henck Arron, Jagernath Lachmon en Johan Adolf Pengel. In deze voorstelling, een van de zes Suriname Monologen, blikken Arron, Lachmon en Pengel vanuit de hemel terug op de roerige tijden aan de vooravond van de onafhankelijkheid in 1975, met de nodige weemoed en ironie.

Zij worden gespeeld door respectievelijk Ruurt de Maesschalck, Prem Radhakishun en Roy Ristie. Muziek door Harto Soemodihardjo (muzikale regie, gitaar) en Walter Muringen (trompet), zang door Jeannine la Rose, Gerda Havertong, Anna Makaloy en Stanlee Rabidin. Het script is geschreven door Sheila Sitalsing, de regie is in handen van John Leerdam. De voorstelling is onderdeel van een avondarrangement met bezoek aan De Grote Suriname-tentoonstelling. Aanvang 19.30. Tickets uitsluitend via de website.