Marilyn in a scene oft he movie Bus Stop (1956). Photograph by Milton Greene. Copyright owner: Ted Stampfer

De Nieuwe Kerk Amsterdam organiseert Marilyn Monroe Catwalk Battle en lookalike-weekend van 24 t/m 27 november

Amsterdam, 20 oktober 2016

Van donderdag 24 tot en met zondag 27 november legt De Nieuwe Kerk Amsterdam de rode loper uit voor Marilyn Monroe-lookalikes. De start van dit weekend is Walk like Marilyn!, een zinderend catwalk event voor lookalikes, die op donderdagmiddag voor een professionele jury alles uit de kast moeten halen om te laten zien dat zij de beste Marilyn Monroe zijn. Op de dagen daarna kan iedereen zich van top tot teen laten omtoveren tot Marilyn. Het lookalike-weekend wordt georganiseerd in samenwerking met TopVintage.nl.

Lookalike Claudia van Etten- Foto Janiek Dam

Walk Like Marilyn! Op 24 november
Als model, actrice, zangeres, echtgenote en ondernemer beschikte Marilyn Monroe over een groot arsenaal aan looks en stijlen. Van de ingetogen zwarte coltrui met geblokte broek tot de opwaaiende ivoorkleurige jurk die ze droeg in The Seven Year Itch. Van haar favoriete mohair sweaters en Pucci blouses tot haar outfit van nachtclubzangeres in Bus Stop. Allemaal iconische stijlkleding, die ook nu nog tot de verbeelding spreekt.

In dit catwalk event strijden 13 Marilyn-lookalikes om de titel Beste Marilyn Monroe Lookalike met een shoptegoed van € 500 bij TopVintage.nl. De jury beoordeelt de performances niet alleen op gelijkenis, maar ook op uitstraling, presentatie en gesproken woord. Walk Like Marilyn! komt tot stand in samenwerking met TopVintage.nl.
Top lookalike en tribute artiest Memory Monroe zal niet alleen de middag presenteren maar zij zal ook een aantal optredens verzorgen. Omdat zij al 10 jaar wereldwijd als Marilyn Monroe wordt geboekt is zij een ware deskundige. De Nieuwe Kerk heeft haar in die hoedanigheid ook gevraagd om een deel van de audiotour in te spreken en een lezing te verzorgen. Zie voor meer informatie haar website www.memorymonroe.com en/of ons Bookazine.

Het publiek kan Walk Like Marilyn! bijwonen op zitplaatsen langs de catwalk in De Nieuwe Kerk, op vertoon van een toegangskaart voor de tentoonstelling 90 jaar Marilyn. Aanvang donderdag 24 november om 15 uur.

Lookalike weekend: 25 t/m 27 november
In samenwerking met TopVintage.nl bieden we het hele weekend in De Nieuwe Kerk een shop- en stylingevent met tutorials, fotowand en muziek. Laat je stylen en fotograferen als Marilyn! Toegang tot het event op vertoon van een toegangskaart voor de tentoonstelling.

Van 1 oktober tot en met 5 februari 2017 is de tentoonstelling te bezoeken over Marilyns leven en nalatenschap, waaronder voorwerpen uit haar laatste huis op 5th Helena Drive in Brentwood, California. Na haar dood werden haar eigendommen gezamenlijk opgeslagen en decennialang onberoerd gelaten door de erfgenamen. 37 jaar later begon de veiling ervan, bij Christie’s in New York, later volgde een reeks andere veilingen. Een aanzienlijk deel werd gekocht door Monroe-verzamelaar Ted Stampfer. De privéobjecten uit zijn collectie, waaronder beroemde kledingstukken, accessoires en persoonlijke documenten, geven samen met foto’s en filmfragmenten een uniek, intiem beeld van deze vrouw, binnen en buiten het zicht van de camera.

Instructie en aanmelden lookalikes
Lookalikes kunnen zich uiterlijk vrijdag 11 november 2016 aanmelden via walklikemarilyn@nieuwekerk.nl  onder vermelding van mailadres, naam, telefoonnummer en minimaal twee lookalike-foto’s.