Excursie dinsdag 28 mei: dakwandeling en orgelbezoek

Grijp deze unieke kans om De Nieuwe Kerk te verkennen vanuit een ander perspectief: de hoogte in.

Ga mee het dak op met één van onze collega’s voor een spectaculair uitzicht en bekijk de Dam zoals je haar nog nooit eerder hebt gezien. Onze huisorganist Henk Verhoef neemt je mee naar de klavieren van het historische orgel, waar je meer leert over de werking en de bespeling van het orgel.

Aanmelden kan via online@nieuwekerk.nl

Om mee te mogen op excursie is aanmelding en de aanschaf van een ticket voor het orgelconcert van 28 mei verplicht. Tickets koop je hier.

Let op: de excursie is in twee groepen van 10 personen in verband met de krappe ruimte boven. Er geldt dus een maximale groepsgrootte van 20 personen. Vol = vol.

Ook raden wij een bezoek aan het dak af voor mensen met hoogtevrees. Draag comfortabele schoenen (geen hakken) en comfortabele kleding.

Het orgelconcert van 28 mei wordt geweid aan de componisten Orlando Gibbons, Anthonie van Noord en Domenico Scarlatti. Meer lezen over de orgelconcerten? Klik hier.

Locatie: De Nieuwe Kerk
Tijd: 18:15 – 19:15