151027 rome.wilikzien.nl

De Nieuwe Kerk lanceert rome.wilikzien.nl met verrassende Rome-tips door kenners

De Nieuwe Kerk Amsterdam lanceert vandaag rome.wilikzien.nl, een website met tips voor een onvergetelijk verblijf aan de eeuwige stad. Rome.wilikzien.nl is onderdeel van nieuwekerk.nl en treedt in de voetsporen van keizer Constantijn, de hoofdpersoon van de tentoonstelling Rome. De droom van keizer Constantijn, die tot en met 7 februari in De Nieuwe Kerk te zien is. Met de schitterendste musea, antieke vindplaatsen en gouden tips voor bijzondere restaurants, winkels, hotels en de lekkerste koffie in de buurt exploreert de site de plekken uit de tijd van Constantijn, het Rome van de vierde eeuw.

151027 rome.wilikzien.nlBekijk bijvoorbeeld de reusachtige kop en de hand van Constantijn in de Capitolijnse Musea, geniet van het prachtige panorama vanaf het museumterras, snuffel daarna wat rond in Ai Monasteri, een bijzonder antiekwinkeltje, drink (staand!) je koffie in bar Sant’Eustachio, dineer in L’Eau Vive met zingende nonnen en maak een romantische wandeling over de Via Appia bij zonsondergang. De tips zijn afkomstig van Rome-kenners die betrokken zijn bij de tentoonstelling, waaronder schrijfster Rosita Steenbeek.
Check rome.wilikzien.nl, zonder www.