150922 Rosita Steenbeek publiceert eerste kinderboek: De triomfboog

Verschijning op 1 oktober, dag van de officiële opening van Rome. De droom van keizer Constantijn in De Nieuwe Kerk Amsterdam

Voorafgaand aan de Kinderboekenweek publiceert Rosita Steenbeek haar eerste kinderboek, De triomfboog. Het boek is verkrijgbaar vanaf donderdag 1 oktober aanstaande, de dag waarop in De Nieuwe Kerk Amsterdam de tentoonstelling Rome. De droom van keizer Constantijn officieel wordt geopend.

Het boek vertelt het verhaal van een zusje en broertje, Pien en Wout, die met hun ouders op vakantie zijn in Rome. Pizza, ijs, strand, grappige Italianen en de paus — daar hadden ze zich op verheugd. Maar hun vakantie in Rome bestaat alleen maar uit musea, kerken en saaie verhalen. Ze vervelen zich dood. Totdat ze belanden in het antieke Rome van de vierde eeuw. Het wordt één groot avontuur, maar ze raken verstrikt in een gevaarlijke situatie. Hoe redden ze zich hieruit? Zien ze hun ouders ooit nog terug?

150922 Rosita Steenbeek publiceert eerste kinderboek: De triomfboog

Rosita Steenbeek (1957) deed een propedeuse theologie en studeerde af in de Nederlandse Taal- en Letterkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna verhuisde ze naar Rome. In 1994 debuteerde ze met de roman De laatste vrouw, die in meerdere talen werd vertaald. Vele romans volgden, naast verschillende boeken over Rome. In 2015 verscheen haar historische roman Rose. Op verzoek van De Nieuwe Kerk Amsterdam heeft zij in het kader van de tentoonstelling Rome. De droom van keizer Constantijn dit kinderboek geschreven. Het is mogelijk gemaakt door de Vrienden van De Nieuwe Kerk.