Foto Evert Elzinga

150227 Ruim 46.000 bezoekers voor Magisch Afrika, maskers en beelden uit Ivoorkust in De Nieuwe Kerk Amsterdam

De Nieuwe Kerk Amsterdam verwelkomde 46.000 bezoekers en gasten voor de tentoonstelling Magisch Afrika, maskers en beelden uit Ivoorkust, die te zien was van 25 oktober 2014 tot en met 15 februari 2015. Met ruim tweehonderd betoverende en mysterieuze kunstobjecten uit Ivoorkust vervulde De Nieuwe Kerk een al lang levende wens om aandacht te besteden aan de cultuur van het Afrikaanse continent. Voor het eerst was, na meer dan dertig jaar studie, aangetoond welke beelden door welke kunstenaar zijn gemaakt.

Programmering i.s.m. Prins Claus Fonds

Met het Prins Claus Fonds organiseerde De Nieuwe Kerk Africa Out Loud! Music, Architecture & Arts from the Continent. Dit festivalprogramma bood een nieuwe kijk op Afrika met lezingen en concerten van bijzondere Afrikaanse rolmodellen, zoals kunstenaars, architecten en musici uit het uitgebreide netwerk van het Prins Claus Fonds.

Bijzondere setting door Henk Schut

Kunstenaar en theatermaker Henk Schut ontwierp een atmosferische installatie. In Between, een grote geluidsinstallatie van stalen platen die een gang vormden en die de overgang tussen de drukte van de stad en de verstilling van de kerk vertraagde.