140624 Ruim 75.000 bezoekers World Press Photo-tentoonstelling in De Nieuwe Kerk Amsterdam

De Nieuwe Kerk Amsterdam heeft 75.060 bezoekers en gasten verwelkomd in de tentoonstelling World Press Photo 14. Daarmee heeft de wereldtour van World Press Photo op de nieuwe startlocatie

World Press Photo of the Year 2013
John Stanmeyer, USA, VII for National Geographic

flink meer aandacht getrokken dan verwacht. De winnaar van de wedstrijd was Signal van John Stanmeyer, het publiek koos voor Final Embrace van Taslima Akhter. Samen met de ruim 150 andere door de vakjury geselecteerde persfoto’s boden zij een indrukwekkende wereldreis, over alle continenten en langs de meest uiteenlopende thema’s en historische gebeurtenissen uit 2013. Bijzonder middelpunt vormde het werk van de winnaars van de multimediawedstrijd, te volgen op grote panelen en beeldschermen in het hoogkoor. World Press Photo 15 zal plaatsvinden in De Nieuwe Kerk Amsterdam van 18 april tot en met 21 juni 2015.

Publiekswinnaar: Final Embrace, Taslima Ahkter

3rd Prize Spot News Singles
Taslima Akhter, Bangladesh

De Nieuwe Kerk Amsterdam heeft een eigen onderzoek gedaan naar de publieksvoorkeuren. Winnaar werd Final Embrace,Taslima Akhter (Hard nieuws). In mei hebben 917 bezoekers in een online enquête op touchscreens kenbaar gemaakt welke de foto van hun voorkeur was. De enquête was opgezet via Check Market.

De Nieuwe Kerk Amsterdam wordt ondersteund door founder BankGiro Loterij en hoofdsponsor KPMG. World Press Photo ontvangt steun van de Nationale Postcode Loterij en wordt wereldwijd gesponsord door Canon. De tentoonstelling in Amsterdam wordt gesponsord door Delta Lloyd.