140403 Meesterwerk in De Nieuwe Kerk groot succes

28.000 bezoekers voor In Memory of George Dyer van Francis Bacon

De derde expositie in de serie Meesterwerk is op zondag 30 maart 2014 afgesloten met in totaal 28.017 bezoekers en gasten. De triptiek In Memory of George Dyer van Francis Bacon uit 1971 hing ruim vijf weken in het hoogkoor van De Nieuwe Kerk. Daarmee bevestigt de serie haar grote succes, nadat The Last Supper van Andy Warhol in 2012 en De Heilige Familie van Rembrandt in 2011 – mede door drukbezochte museumnachten – respectievelijk 37.500 en 36.600 bezoekers trokken.

Op de zaterdagmiddagen waren er lezingen van onder anderen schrijver Joost Zwagerman, hoofdconservator van het Gemeentemuseum Den Haag Hans Janssen en gastconservator Gijs van Tuyl. Hierin werden het indrukwekkende werk en meeslepende leven van Francis Bacon en zijn relatie met George Dyer belicht.

Wat er te zien zal zijn als vierde Meesterwerk wordt na de zomer van 2014 bekendgemaakt. De tentoonstelling zal duren vanaf eind februari tot medio april 2015.

Meesterwerk in De Nieuwe Kerk groot succes
In Memory of George Dyer, 1971, triptiek van Francis Bacon