130820 Inhuldigingstentoonstelling sluit af met 100.000 bezoekers

Amsterdam, 20 augustus 2013

De tentoonstelling Ingehuldigd! in De Nieuwe Kerk Amsterdam is zondagmiddag na precies 100 dagen afgesloten met 100.000 bezoekers. Topstuk van de tentoonstelling was het complete inhuldigingsensemble van de koningsmantel, het rokkostuum van koning Willem-Alexander, de jurk van koningin Máxima, de twee troonstoelen en de Akte van Abdicatie, opgesteld voor het historische koorhek in De Nieuwe Kerk. Voorafgaand aan Ingehuldigd! trok de openstelling van de versierde Nieuwe Kerk op 1 en 2 mei al 20.000 bezoekers. Nationaal Museum Paleis Het Loo verwelkomde met de gelijknamige tentoonstelling al ruim 100.000 bezoekers. Deze inhuldigingsactiviteiten vormden samen een van de grote publieksfavorieten van deze zomer.

Inhuldigingstentoonstelling sluit af met 100.000 bezoekers

De Nieuwe Kerk Amsterdam wordt nu gereedgemaakt voor de tentoonstelling over de Chinese Ming-dynastie, Ming. Keizers, kunstenaars en kooplui in het oude China. De tentoonstelling opent op zaterdag 5 oktober 2013.

Op vertoon van de Museumkaart is de entree gratis.