130815 Inhuldigingstentoonstelling publieksfavoriet zomer 2013

Zondag 18 augustus laatste dag Ingehuldigd!

Amsterdam, 15 augustus 2013

Zondag 18 augustus sluit in De Nieuwe Kerk Amsterdam de tentoonstelling Ingehuldigd! Al bijna 200.000 belangstellenden uit binnen- en buitenland bezochten de speciale museale inhuldigingsprogramma’s: de tentoonstellingen in Paleis Het Loo en De Nieuwe Kerk en de unieke eenmalige openstelling van De Nieuwe Kerk op 1 en 2 mei.

Inhuldigingstentoonstelling publieksfavoriet zomer 2013

In De Nieuwe Kerk zijn de koningsmantel, het rokkostuum van de koning en de jurk van de koningin onderdeel van de tentoonstelling. Samen met de inhuldigingsjapons van de koninginnen Wilhelmina (1898), Juliana (1948) en Beatrix (1980) en de uniformen van Willem I (1815) en Willem II (1840) geven zij een indruk van de koninklijke inhuldigingen. De koninklijke kostuums worden bij zeer hoge uitzondering tentoongesteld, een geste van het Koninklijk Huisarchief.

Op vertoon van de Museumkaart is de entree gratis.