130424 Een koninklijk aandenken!

Francine Oomen & Sieb Posthuma maken kinderboek voor troonswisseling

Het prentenboek met het officiële inhuldigingsportret

Op verzoek van De Nieuwe Kerk, waar op 30 april Koning Willem-Alexander wordt ingehuldigd, maakten Francine Oomen en Sieb Posthuma een kinderboek over de voornemens van de nieuwe koning. Het boek verschijnt ter gelegenheid van de tentoonstelling Ingehuldigd! De Oranjes en De Nieuwe Kerk, die op 11 mei opent.

Het boek

Wat zou jij doen als je koning was? Als de wekker gaat en je geen zin hebt om op te staan? Als je kunt kiezen uit een verkleedkist vol spannende outfits? Als je je pap niet blieft? Als je vriendjes ruzie maken? Als jij meer in je lunchtrommel hebt dan je klasgenootjes? Als je moeder geen puf meer heeft voor de koninklijke afwas? Waar zou jij van dromen, als je koning was? Met de vrolijke kleurenillustraties van Sieb Posthuma én het officiële staatsieportret op de achterkant, is dit prentenboek een prachtig aandenken aan de inhuldiging én een tijdloos boek dat kinderen op een speelse manier aan het denken zet. Over wat zij zouden doen…

De tentoonstelling

De Nieuwe Kerk Amsterdam opent op zaterdag 11 mei de deuren voor een unieke en eenmalige tentoonstelling over de koninklijke inhuldigingen. Precies honderd dagen lang staan in de kerk de feestelijke en plechtige inhuldigingen van zeven generaties Oranjes centraal. Van de Koningen Willem I, II en III, de Koninginnen Wilhelmina, Juliana en Beatrix tot en met Koning Willem-Alexander.

• – Met officiëel inhuldigingsportret van koning Willem-Alexander
  • – Van veel bekroond duo Sieb Posthuma & Francine Oomen
  • – In samenwerking met De Nieuwe Kerk bij de tentoonstellingIngehuldigd! De Oranjes en de Nieuwe Kerk
  • – Met gratis tweede toegangskaart voor deze tentoonstelling, inclusief gratis audiotour

De uitgave van Wat zou jij doen als je koning was? kwam mede tot stand dankzij steun van het Prins Bernhard Cultuur Fonds.

Wat zou jij doen als je koning was? | Francine Oomen & Sieb Posthuma | ISBN 978 90 451 1593 1 | € 12,95

Een koninklijk aandenken!

Voor meer informatie over het boek of het aanvragen van een recensie-exemplaar kunt u contact opnemen met Thea Otte van Uitgeverij Querido via t.otte@querido.nl en 020 55 11 241.