Foto Evert Elzinga

130225 Tentoonstelling in De Nieuwe Kerk over Indianen eerder dicht i.v.m. voorbereidingen voor de inhuldiging

Amsterdam, 25 februari 2013

De tentoonstelling over de kunst en cultuur van de Noord-Amerikaanse Indianen sluit in verband met de inhuldiging van koning Willem-Alexander en de daaraan voorafgaande voorbereidingen in De Nieuwe Kerk twee weken eerder dan gepland.

Tweede Paasdag, maandag 1 april, is de laatste dag van de tentoonstelling.

Tentoonstelling in De Nieuwe Kerk over Indianen eerder dicht i.v.m. voorbereidingen voor de inhuldigingIn De Nieuwe Kerk starten daarna de voorbereidingen voor de Verenigde Vergadering der Staten-Generaal om op dinsdag 30 april koning Willem-Alexander in te kunnen huldigen.

De tentoonstelling Indianen, kunst & cultuur tussen mythe & realiteit werd op 12 december jongstleden geopend. De meer dan 200 bruiklenen uit ruim 30 verschillende particuliere collecties en musea verspreid over meerdere continenten trokken in Amsterdam tot op heden bijna 50.000 bezoekers en gasten en keren nu vervroegd terug naar de eigenaars.