:host { --enviso-primary-color:#000; --enviso-secondary-color: #ff960c; font-family: 'Titillium Web', sans-serif'; }

Social Media Specialist - De Nieuwe Kerk

Overslaan en naar inhoud gaan
Tickets
Tickets

Social Media Specialist

De Nieuwe Kerk | H’ART Museum wil cultuur toegankelijk maken voor een breed publiek. Daarbij vinden we het belangrijk dat onze werkomgeving een afspiegeling is van de diversiteit in onze samenleving. We nodigen daarom iedereen uit om te solliciteren, en bij gelijke geschiktheid geven we graag de voorkeur aan kandidaten die onze werkomgeving divers en inclusiever maken.

 

Je bent niet alleen creatief met content creatie maar ook resultaatgericht: je weet hoe Meta Business Suite werkt, hoe je social paid ads en organic content combineert met resultaatgerichte strategieën. Je levert een cruciale bijdrage aan het behalen van onze ambitieuze marketingdoelstellingen.

Je houdt onze sociale kanalen up-to-date, voert actief community care uit om verschillende doelgroepen te bereiken. Ook vind je het leuk om naar zowel onze tentoonstellingen als evenementen te gaan voor content creatie. Het spreekt voor zich, maar tot slot loop je warm voor kunst en cultuur.

 

Ben jij degene die we hier beschrijven?

Dan is deze functie iets voor jou:

Dit ga je doen

Voor zowel De Nieuwe Kerk als H’ART Museum in Amsterdam ga je verder bouwen aan wat al op gebied van social media is neergezet. Er is dus werk aan de winkel en er komt veel op je af, maar je weet wat je te doen staat, namelijk:

  • Je stelt een social media plan op dat aansluit bij onze merkdoelstellingen; ook zorg je voor de uitvoering hiervan
  • Je maakt interactieve content voor sociale kanalen (FB, IG, LinkedIn en TikTok)
  • Je schrijft overtuigende en inspirerende copy en maakt esthetische visual content
  • Je beheert actief onze online community en staat in direct contact met onze volgers om hun engagement te vergroten
  • Je houdt jezelf op de hoogte van de nieuwste trends en technieken in social media en past deze toe binnen onze strategie

Dit bieden wij jou

Wat daar tegenover staat? Naast een plek in niet één maar twéé musea in onze hoofdstad krijg jij:

  • een contract voor de duur van een jaar met uitzicht op verlenging bij wederzijdse tevredenheid
  • een arbeidsduur van 32 uur per week (0,85 fte). In overleg zullen je werkdagen worden bepaald.
  • een bruto salaris afhankelijk van opleiding en ervaring in schaal 7 (conform het interne salarishuis): tussen € 2.719 en € 3.690 per maand bij een voltijd dienstverband (37,5 uur per week)
  • een werklaptop en zakelijke telefonie
  • 8% vakantiegeld
  • 25 vakantiedagen op jaarbasis bij een voltijd dienstverband
  • personeelskorting in de museumwinkels en in het H’ART Museum Grand Café
  • een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer volgens de regeling van De Nieuwe Kerk | H’ART Museum
  • toegang tot openingen, tentoonstellingen en gevarieerde programmering
  • een plek met uitzicht over de Amstel in een gedreven team met ruimte voor eigen initiatief en veel gelegenheid om te groeien

Wie zijn wij

De Stichting Personeel De Nieuwe Kerk en H’ART Museum is een creatief groeiende organisatie die tentoonstellingen maakt in zowel De Nieuwe Kerk als H’ART Museum. Samen verzorgen de musea gemiddeld vijf tentoonstelling per jaar, in samenwerking met nationale en internationale musea. De organisatie streeft ernaar een breed publiek toegang te bieden tot cultuur in alle uitingen. Daarom wordt waarde gehecht aan een diverse en inclusieve werkomgeving.

Wie ben jij

Jij voelt je thuis tussen tentoonstellingsmakers en collega’s van pers en marketing. Je zal bij ons verder groeien in het vak, maar het is fijn als je …

  • flexibel bent in je werktijden. Zowel De Nieuwe Kerk als H’ART Museum hebben regelmatig evenementen buiten de reguliere werktijden. Deze uren mag je natuurlijk compenseren.
  • creativiteit combineert met een resultaatgerichte houding
  • ervaring hebt met Canva, contentcreatie en social media management
  • pen zo gelikt is dat Chat GPT er niet tegen opgewassen is: jij hebt zowel passie voor storytelling als voor feilloos Nederlands en Engels, tot in de meest geniepige d’s, t’s en apostroffen
  • Nederlands spreekt en schrijft op minimaal B2-niveau
  • je comfortabel voelt in een organisatie in transitie: nog niet alles is gestructureerd, maar er is juist veel ruimte om je stempel te drukken
  • bruist van de energie, een aanpakker bent en weet hoe je kansen in daden omzet

Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?

Ben jij na het lezen van deze vacature enthousiast? Dan zien wij naast je cv ook graag een korte opdracht van je:

Opdracht
Maak een social media post voor De Nieuwe Kerk en/of H’ART Museum bestaande uit:

📹 Een video

✍️ Nederlandstalige copy

✍️ Engelstalige copy

📅 Advies over plaatsing (kanaal, dag/tijdstip en motivatie)

📲 3–4 stories die aansluiten bij deze post (mock-up of schets is voldoende)

Aanlevering

  • Bundel alles in één document of presentatie(bijv. PDF of PowerPoint) waarin je tekst en visuals verwerkt
  • De video kun je toevoegen als link (bijv. WeTransfer, Google Drive, of YouTube/Vimeo – zorg dat deze toegankelijk is zonder wachtwoord)
  • Stuur jouw uitwerking van de opdracht + je cv vóór donderdag 9 oktober naar Christiènne en Giel van afdeling HR via hr@hartmuseum.nl

Heb je vragen over de vacature? Dan kun je terecht bij Issa Shum – Manager Marketing, Sales & Social via i.shum@hartmuseum.nl of hr@hartmuseum.nl.

De eerste gesprekken staan gepland op maandag 13 en/of dinsdag 14 oktober; het is fijn als je deze data alvast in je agenda vrijhoudt.

We kijken uit naar je sollicitatie!

We hechten waarde aan een persoonlijke benadering bij het zoeken naar een nieuwe collega en maken daarom geen gebruik van wervingsbureaus.

Een kijkje op de werkvloer

Ga naar de inhoud