Fotowedstrijd – Amsterdam Modestad

Doe mee en win!

De fotowedstrijd is een oproep aan alle Amsterdammers om het Amsterdamse modebeeld van nu vast te leggen. Fotografeer de typische Amsterdamse modeliefhebbers die voor jou kleur geven aan het straatbeeld. En doe dat in de buitenlucht, op de iconische pleinen, Amsterdamse straten, parken of smalle stegen van de stad. De winnende foto’s krijgen een ereplek in de tentoonstelling. De grote eindwinnaar is straks te zien als poster op straat!

Het startschot voor de wedstrijd wordt gegeven door Georgette Koning, hoofdredacteur van Mirror Mirror Magazine. Zij maakte samen met haar team – onder leiding van Petrovsky & Ramone fotografie en style director Venus Waterman – een prachtige reeks ter inspiratie voor de wedstrijd.

Credits: Fotografie Petrovsky & Ramone voor Mirror Mirror Magazine

Prijzen
De foto’s met de meest modieuze en eigenzinnige stijliconen van Amsterdam worden bekroond. Vier maandwinnaars worden via Social Media gekozen door het publiek en krijgen een vaste, digitale plek in de tentoonstelling. De grote eindwinnaar, bekendgemaakt in februari 2022, wordt gekozen door een vakjury en zal een van de campagnebeelden voor de tentoonstelling worden – onder andere te zien als poster op straat. De jury bestaat uit Berry Slok (grafisch ontwerper), Georgette Koning (hoofdredacteur Mirror Mirror Magazine), Maureen Powel (stylist & content creator), Maurice Seleky (hoofd communicatie & marketing Amsterdam Museum) en Pieter Eckhardt (conservator Nieuwe Kerk). Alle winnaars krijgen vrijkaarten voor MAISON AMSTERDAM en de bijbehorende publicatie.

Inzenden
Wil je meedoen aan de fotowedstrijd? Klik hier om jouw foto via het formulier in te zenden (via Google Forms).
Belangrijk: de winnende foto wordt het campagnebeeld voor MAISON AMSTERDAM en zal ook als poster op straat te zien zijn. Zorg er daarom voor dat het bestand groot genoeg is (minstens 8 megapixel).

Vragen over het inzenden?
Neem dan contact op met maison.amsterdam@nieuwekerk.nl.

Algemene voorwaarden

• Het betreft een tijdelijke actie. De actie loopt vanaf 23 augustus 2021 t/m 30 januari 2022;
  • Deelname aan deze actie staat open voor iedereen (amateur en professional);
  • U mag meerdere foto’s inzenden, maar kan maar één keer winnen;
  • De jury let bij beoordeling van de hoofdprijs op originaliteit, compositie en geschiktheid als campagnebeeld;
  • Beeldmanipulatie is niet toegestaan, lichte beeldbewerking is wel toegestaan;
  • Bij inzending van uw foto geeft u De Nieuwe Kerk toestemming om de foto vrij te gebruiken;
  • De ingezonden foto moet uit uw eigen archief komen, waarbij u zelf de rechten van de foto bezit. Foto’s van openbare bronnen mogen niet ingezonden worden;
  • U bent zelf verantwoordelijk voor de naleving van het portretrecht. Let op dat wanneer personen herkenbaar in beeld zijn op de foto, u waar mogelijk, toestemming heeft gevraagd;
  • Het kan zijn dat er een uitsnede van uw foto wordt gemaakt, wanneer uw foto als winnende foto wordt gekozen;
  • Er is ruimte in het inschrijfformulier om een bijschrift en omschrijving toe te voegen;
  • Na inzending blijft u eigenaar van de foto;
  • Uw ingezonden gegevens worden niet voor andere doeleinde gebruikt dan de fotowedstrijd. Na afloop van de wedstrijd worden gegevens vernietigd;
  • De winnaar wordt persoonlijk op de hoogte gesteld via het opgegeven e-mailadres;
  • De winnende foto wordt gebruikt voor de laatste-kans-campagne van de tentoonstelling. De maandprijs wordt gepubliceerd op de social media kanalen en website van De Nieuwe Kerk en wordt digitaal zichtbaar in de tentoonstelling;
  • De prijzen zijn niet overdraagbaar en niet inwisselbaar voor geld.